Jazdecké prilby so systémom MIPS
Jazdecké prilby so systémom MIPS
Hľadáte tú najbezpečnejšiu prilbu na trhu? Potom vám s pokojným svedomím môžeme odporučiť prilby ONE K, ktoré využívajú unikátny systém zvaný MIPS. Priblížime si, o aký systém ide a čím je výnimočný.
ČO JE MIPS?
MIPS (= Multi-Directional Impact Protection System) je úplne unikátna technológia, ktorá dokáže znížiť a presmerovať sily, ktoré pri páde ohrozujú mozog a jeho tkanivá. MIPS systém nájdeme teda vo vnútri prilby.
Prilby One K™ sa tak môžu pochváliť dokonalou synergiou medzi pokročilou technológiou a esteticky príjemným dizajnom.
Používajú iba kvalitné EPS s vysokou hustotou, vďaka tomu prilba ponúka výbornú absorpciu nárazov.
Tieto prilby dosiahli nad požadované štandardy vo všetkých testoch, a preto sú schválené CE normami VG01 a EN1384-2017.
K prilbám One K™
PREČO MIPS?
Výskumy zaoberajúce sa poraneniami hlavy ukázali, že keď spadnete a udriete sa do hlavy, najčastejšie dopadnete v uhle, nie priamo. Pád v uhle vytvára rotačný pohyb, voči ktorému je mozgové tkanivo veľmi citlivé a ktorý môže spôsobiť závažné poranenia mozgu. MIPS BPS (Brain Protection System = Systém ochrany mozgu) tieto rotačné sily, a teda aj poškodenie mozgu, dokáže znižovať.
AKO MIPS FUNGUJE?
MIPS BPS umožňuje hlave v prilbe mierny pohyb, ktorý dokáže tlmiť rotačný pohyb, ktorý by inak prechádzal priamo do mozgu. Pokiaľ sú rotačné sily mierne presmerované, riziko poškodenia mozgu klesá.
Jadro MIPS BPS tvorí vrstva s nízkym trením, ktorá umožňuje pohyb hlavy v prilbe vo všetkých smeroch zhruba o 10-15 mm.
Na obrázku vidíte výsledok testovania prílb s MIPS systémom a bez neho na figurínach. Figurína s prilbou bez MIPS systému utrpela výrazne závažnejšie poškodenia, než tá s MIPS systémom.
ĎALŠIE VÝHODY PRILBY ONE K™
Prilby One K™ majú pohodlné polstrovanie so semišovou podšívkou, ktorá je vyrobená z umývateľnej, rýchloschnúcej látky, odvádza vlhkosť a je antibakteriálna.
Oslní najmä v horúcich letných dňoch - poskytuje veľmi vysokú úroveň ventilácie s dvoma prednými a dvoma bočnými ventilačnými otvormi, jedným zadným a dvoma stredovými pruhmi, ktoré vytvárajú optimálne prúdenie vzduchu v prilbe.)
K prilbám One K™
Pri bežnom testovaní sú prilby testované iba na pád priamo dole, čo však málokedy zodpovedá realite.